اخبار و مطالب آموزشی از دنیای علم و فناوری

وزارت ارتباطات از دستگاه‌های موفق در ارتقای سلامت اداری است

دبیر هیأت عالی نظارت بر امر رسیدگی به تخلفات اداری کشور، عملکرد وزارت ارتباطات در حوزه رسیدگی به تخلفات را قابل دفاع دانست و برخی عوامل را مؤثر در ارتقای سلامت اداری عنوان کرد.


دبیر هیأت عالی نظارت بر امر رسیدگی به تخلفات اداری کشور در نشست هماهنگی و هم‌اندیشی اعضای هیأت‌های بدوی و تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه با تأکید بر لزوم تعامل و دقت در بررسی پرونده‌ها، عملکرد وزارت ارتباطات در حوزه رسیدگی به تخلفات را قابل دفاع دانست و آموزش، شفاف‌سازی و توجه به معیشت کارکنان را از عوامل مؤثر در ارتقای سلامت اداری عنوان کرد.

سید محمد شفیعی، در این نشست که با حضور غلامرضا امیدی، معاون توسعه سرمایه انسانی و مدیریت منابع و نماینده وزیر ارتباطات در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات برگزار شد با اشاره به رویکرد همراه با تعامل هیأت عالی نظارت در بررسی تخلفات، گفت: وظیفه ما در ارتقای سلامت اداری ایجاب می‌کند با دقت بیشتری به پرونده‌ها رسیدگی کنیم و ضروری است در این مسیر در بررسی پرونده‌ها رویکرد تعاملی مورد توجه قرار گیرد. وی تصریح کرد: چنانچه در بررسی‌ها رأیی صادر شده اما نسبت به آن شک و شبهه‌ای وجود داشت، ضروری است با نظر مساعد، موضوع مجدداً در هیأت‌های نظارت بررسی شود.

دبیر هیأت عالی نظارت بر امر رسیدگی به تخلفات اداری کشور با اشاره به تقویت همکاری میان وزارت ارتباطات و سازمان امور استخدامی کشور بر اساس اصول ۱۰۹ و ۱۱۷ قانون برنامه هفتم توسعه افزود: وزارت ارتباطات با ایجاد زیرساخت‌های تخصصی، نقش مؤثری در اصلاح فرآیندها و اجرای آرا ایفا کرده که این همکاری می‌تواند به استقرار سازوکارهای شفافیت و سلامت اداری کمک کند.

در ادامه، شفیعی از مسئولان حوزه آموزش، با اعلام برگزاری ۸۵ درصد کلاس‌های آموزشی مرتبط با تخلفات اداری در وزارت ارتباطات، بر اهمیت آموزش در کاهش تخلفات تأکید کرد و گفت: شکل‌گیری این دوره‌ها در تعامل با واحدهای حراست و بازرسی و همچنین تقویت ساختارهای نظارتی داخلی، گام مهمی در ارتقای سلامت اداری است. وی همکاری مؤثر با هیأت عالی نظارت، شفاف‌سازی فرآیندها و افزایش هم‌افزایی درون‌سازمانی را از مؤلفه‌های کلیدی در پیشگیری از تخلفات برشمرد و خواستار توجه بیشتر به این حوزه شد. دبیر هیأت عالی نظارت در پایان، عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه رسیدگی به تخلفات اداری و سلامت اداری را قابل دفاع و جزو بهترین‌ها دانست و رسیدگی به معیشت کارکنان را از عوامل مهم در کاهش تخلفات عنوان کرد. 
منبع: خبرگزاری مهر


مقالات مرتبط
» نوآوری پژوهشگر ایرانی برای مبارزه با سرطان روده بزرگ
» صفر تا صد هوش مصنوعی جدید اپل؛ از بی‌نیازی از اینترنت تا ترجمه همزمان
» با هوش مصنوعی آینده دانشگاه امیرکبیر را رویاپردازی کنید
» پایان خرداد آخرین مهلت استفاده از معافیت مالیاتی دانش‌بنیان‌ها
» روبات‌های سمپاش ایرانی به استخدام کشاورزان در می‌آیند
» چین، آماده جهش همکاری‌های علمی و فناورانه با ایران
» راه‌اندازی مرکز آموزش هوش مصنوعی در ایلام همزمان با سفر پزشکیان
» قطعی چت بات‌های هوش مصنوعی در چین برای مبارزه با تقلب در کنکور
» ۹۵۴ مورد تداخل فرکانسی در شهر تهران؛ جمع آوری ریپیترهای غیرمجاز موبایل
» سرپرست مرکز امور بین‌الملل مرکز ملی فضای مجازی منصوب شد
» آغاز پنجمین مرحله جذب امریه سربازی وزارت ارتباطات
» دولت باید تسهیل گر توسعه اقتصاد دیجیتال باشد نه تنظیم گر
» واکنش مردم به روبات انسان نمای مجهز به هوش مصنوعی
» مصوبه تشکیل کمیته تسهیل فعالیت کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال ابلاغ شد
» ارائه تجهیزات پزشکی مبتنی بر هوش مصنوعی در ایران هلث ۱۴۰۴


برای نظر دادن وارد شوید.